Μηλόπιτα του Φθινοπώρου | una cucina

una cucina

Καλωσορίσατε στην κουζίνα μας!!
Εδώ, οι μυρωδιές, τα αρώματα, οι δοκιμές, οι εικόνες, οι προσδοκίες, ανταμώνουν αρμονικά και μας οδηγούν σε παράδεισο γευστικών ηδονών!
Δείτε και μόνοι σας ;)

food n' eros

Μηλόπιτα του Φθινοπώρου

22

Με το Φθινόπωρο στο 2ο σταθμό του (Οκτώβρης από χθες – καλό μας μήνα), την αγορά πλούσια ακόμα σε φρούτα όψιμα καλοκαιρινά, το μάτι πέφτει σε κάτι μήλα κατακόκκινα.
Με καταγωγή την ορεινή Κορινθία, έχουν δώσει τα διαπιστευτήριά τους επανειλημμένως κατά το παρελθόν και έχουν αφήσει σε μένα τουλάχιστον τις καλύτερες εντυπώσεις.
Είναι μυρωδάτα, τραγανά, γευστικά και χυμώδη.
Αυτά λοιπόν θα διαλέξω, για να φτιάξω μια μηλόπιτα Φθινοπωρινή.



Υλικά
250 γρ βούτυρο
1 κούπα ζάχαρη άχνη
7 γραμμάρια αλάτι
2 ασπράδια αυγών
4 κούπες αλεύρι
βανίλια
ξύσμα ενός λεμονιού

3 μεγάλα κατακόκκινα μυρωδάτα μήλα
2 κ.σ. ζάχαρη
1 ξύλο κανέλα
1 κ.σ. βούτυρο
1κ.σ. κόρν φλάουερ
1 φλ.καφέ brandy
½ φλ. σταφίδες

3 κ.σ. μαρμελάδα

Επί τω έργω
Κόβουμε τα μήλα σε κύβους, τα βάζουμε σε μια κατσαρόλα στη φωτιά, να μαλακώσουν μαζί με όλα τα υπόλοιπα υλικά της γέμισης.

Τα αφήνουμε στο πλάι να κρυώσουν, και φτιάχνουμε τη ζύμη.

milopita4_cucina
Στον κάδο του μίξερ κοσκινίζουμε το αλεύρι. Προσθέτουμε το αλάτι και το βούτυρο κομμένο σε μικρά κομμάτια.
Δουλεύουμε για λίγο με τον γάντζο ζυμώματος μέχρι να γίνει το αλεύρι τρίματα.
Στη συνέχεια προσθέτουμε τη ζάχαρη και τα αρωματικά μας και ζυμώνουμε για λίγο.
Όταν ενωθούν τα υλικά και ομογενοποιηθεί το μείγμα, προσθέτουμε τα ασπράδια χτυπημένα σφικτή μαρέγκα σε μικρές ποσότητες, με το μίξερ στην ελάχιστη ταχύτητα ή δουλεύοντας με το χέρι, μέχρι να απορροφηθεί τελείως από το ζυμάρι.
Η ζύμη μας πρέπει να είναι απαλή και μαλακιά.
Τη χωρίζουμε στα 2 (έβαλα 2 ταψάκια αλουμινίου) και τη βάζουμε 1 ώρα τουλάχιστον στο ψυγείο να σφίξει.

Με τα 2/3 της ζύμης κάθε κομματιού, ανοίγουμε χοντρό φύλλο και το στρώνουμε στο ταψάκι. Αραιώνουμε τη μαρμελάδα με ελάχιστο νερό και την απλώνουμε πάνω στη ζύμη.
Με αυτό τον τρόπο θα κρατήσει την υγρασία της γέμισης η μαρμελάδα, και δε θα λασπώνει η ζύμη.

Από πάνω βάζουμε τη γέμιση μήλου, και με την υπόλοιπη ζύμη σκεπάζουμε τη γέμιση γυρνώντας το φύλλο της βάσης που περισσεύει, προς τα μέσα.

Ψήνουμε στους 165-180 βαθμούς (ανάλογα με το φούρνο μας) με αέρα και αντιστάσεις για 45 περίπου λεπτά. (Πού θα πάει , δε θα περάσουν;)
Μόλις κρυώσει λίγο, πασπαλίζουμε με άχνη και κόβουμε κομμάτια της αρεσκείας μας.

milopita3b_cucina

Το φύλλο γίνεται τραγανό και μοσχομυρίζει βούτυρο.
Η γέμιση ξεχειλίζει αρώματα μήλου και κανέλας!!
Κλείνουμε τα μάτια και απολαμβάνουμε

tem_pic_cucina

Ένα καταπληκτικό επίσης κέικ μήλου από τη Γερμανία, θα βρείτε στη σημερινή ανάρτηση της Κικής, στη «
μικρή (της) κουζίνα»

22 σχόλια : Leave Your Comments

  1. Μόλις έφτιαξα καφέ και θέλω ένα κομμάτι τώρα!!
    Όπως έγραψα και στην Κική είναι το αγαπημένο μας γλυκό μιας και τρώμε πολύ λίγα.
    Αύριο στη λαϊκή κι εγώ για μήλα ορεινής Κορινθίας και θα φτιάξω κι από τα δυο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κι ένα κομμάτι γικα μένα, ελπίζω να έχει περισσέψει!
    Οι μηλόπιτες δίνουν και παίρνουν αυτή την εποχή, η δικιά σου ξεχειλίζει πραγματικά αρώματα!!!
    Φιλιά Γιώργο μου, καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Και εγώ θέλω τέτοια μηλόπιτα. Πολύ μου αρέσει και τώρα που θα αρχίσουν τα καλά μήλα αυτή θα φτιάξω. Να ξεφύγω και από την κλασική που φτιάχνω εγώ και την έχω βαρεθεί πια.
    Να' σαι καλά Γιώργο.
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ωωωωωω! Γρήγορος είσαι Γιώργο! Το διευθέτησα κι εγώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πίνω καφεδάκι τώρα, μπορώ να έχω ένα κομματάκι, παρακαλώ? Και μόνο από τις φωτογραφίες φαίνεται πόσο λαχταριστή είναι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κι εγώ ένα κομμάτι...μεγάλο όμως :)))

    Καλημερούδια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ωω! Σαν κουραμπιές με μήλο μοιάζει αυτό. Πολύ νόστιμο, εις τα υπ όψιν, μόλις πάρω μήλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πω, πω, τι είναι τούτο! Τέλειο! Τι καλά που φθινοπώριασε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. δεν της λείπει τίποτε, μου θύμισες τη γιαγιά μου, εκείνη έφτιαχνε τέτοια γέμιση , θέλω μεγάλο κομμάτι, πιστεύω να έφτιαξες μεγάλη δόση διότι μας ξετρέλανες όλους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. thank for the link!that's a pity I do not get a single words! nice pictures of tiramisu

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κουκλίτσα μυρωδάτη είναι τούτη η μηλόπιτα Γιώργο.
    Το καλύτερο γλυκό όχι μόνον του Φθινοπώρου αλλά και όλου του Χειμώνα θα έλεγα εγώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @Ξανθή
    Καλημέρα Ξανθή. Τα βρήκες τα μήλα σου; Δε ρωτώ αν πέτυχαν τα γλυκά σου!! Είμαι σίγουρος ότι έγιναν υπέροχα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @ΕΛΕΝΑ
    Καλημέρα Λενιώ μου!
    Έτσι όπως τα λες είναι. Μυρωδάτη και μοσχοβολιστή. Το κομμάτι σου σε περιμένει :)
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @Λίνα
    Κομμάτι και για τη Λίνα μας :)
    Φτιάχνω κι εγώ 3-4 διαφορετικές, αλλά σ' αυτή έχω κολλήσει τελευταία!!!
    Σ' ευχαριστώ πολύ
    Φιλιά κι απο μένα
    Καλή σου μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @kiki
    Σ' ευχαριστώ πολύ Κική μου. Το είχα σχεδόν έτοιμο για δημοσίευση και σκέφτηκα να τα παντρέψουμε :))
    Είσαι πολύ καλή!!!
    Φιλιά
    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @Λίλα
    Άλλο 1 για τη Λίλα παρακαλώ!!!
    Είναι όπως δείχνει κι ακόμα καλύτερη
    Ελπίζω να σου αρέσει... :))
    Φιλιά
    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @Και λοιπόν;E allora?
    Μεγάλο; ΜΕΓΑΛΟ!! χατήρια δε χαλάμε :)
    Καλή σου μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @FoodJunkie
    Είπες πάλι τη μαγική λέξη Ιωάννα. "Κουραμπιές με μήλο"
    Έτσι έπρεπε να το πω!!!
    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @big mama
    Καλό Φθινόπωρο και σε σένα big mama, με χρώματα κι αρώματα πολλά!
    Καλή σου μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @γαστεροπλήξ
    Δυο ταψάκια έφτιαξα, αλλά κοντεύετε να μου το φάτε :))
    Έννοια σου και σου το έχω φυλάξει!!
    Καλημέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @lauresophie
    Your blog is wonderful and your photos very artistic!!
    Thank you
    Have a nice day :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @Penelope
    Σ' ευχαριστώ πολύ καλή μου.
    Να είσαι καλά
    φιλιά
    Καλή σου μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δοκίμασαν και είπαν