ΡΕΒΑΝΙ ΒΕΡΟΙΑΣ | una cucina

una cucina

Καλωσορίσατε στην κουζίνα μας!!
Εδώ, οι μυρωδιές, τα αρώματα, οι δοκιμές, οι εικόνες, οι προσδοκίες, ανταμώνουν αρμονικά και μας οδηγούν σε παράδεισο γευστικών ηδονών!
Δείτε και μόνοι σας ;)

food n' eros

ΡΕΒΑΝΙ ΒΕΡΟΙΑΣ

66
Τελικά, έπρεπε να φτάσω στην επανάληψη εκτέλεσης της συνταγής, μέχρι να το πάρω απόφαση να σας τη σερβίρω. 
Άξιζε όμως η αναμονή... 
Έγιναν τόσες πολλές γευστικές δοκιμές, από τόσους πολλούς ανθρώπους και οι χαρακτηρισμοί που ακούστηκαν ξεκινούσαν από τρισύλλαβα επίθετα και κατέληγαν σε..πολυσύλλαβα και πάντα σε υπερθετικό βαθμό (θε ϊ κό, υ πέ ρο χο, κα τα πλη κτι κό,  κλπ)

Η συνταγή είναι της Κατερίνας Πολίτικου, ιδιοκτήτριας του Πολυχώρου Ελιά στη Βέροια και τη βρήκα δημοσιευμένη στο περιοδικό real taste & style

Οφείλω εδώ να ευχαριστήσω και την καλή φίλη μας Ελένη Στεφάνου η οποία αφού συμπεριέλαβε το  una cucina στα προτεινόμενα blogs από το FOODdaily.gr, μου έριξε και μια φιλική σκουντιά, προκειμένου να ανεβάσω νέα ανάρτηση.

ΥΛΙΚΑ
ΓΙΑ ΤΟ ΡΕΒΑΝΙ
1 κούπα σιμιγδάλι χοντρό
1 κούπα αλεύρι
1 κούπα ζάχαρη
½ κτγ μπέικιν
½ κτγ σόδα μαγειρική
3 αυγά
1 γιαούρτι στραγγιστό
½ κτγ μαστίχα τριμμένη (δεν αναφέρεται στη συνταγή) προαιρετικά
ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΡΟΠΙ
3 κούπες ζάχαρη λευκή κρυσταλλική
2 ½ κούπες νερό
Χυμό από μισό λεμόνι
Φλούδα λεμονιού

ΕΠΙ ΤΩ ΕΡΓΩ
Προθερμαίνουμε το φούρνο στον αέρα, στους 180ο C.
Ρίχνουμε όλα τα υλικά μαζί (εκτός από το γιαούρτι) σ’ ένα βαθύ μπολ και τα ανακατεύουμε με ένα κουτάλι.
Προσθέτουμε το γιαούρτι  και ανακατεύουμε έτσι ώστε να ενωθούν όλα τα υλικά.
Στρώνουμε λαδόκολλα σε ένα ταψάκι  20x25 και τη βουτυρώνουμε καλά.
Αδειάζουμε το μείγμα και ψήνουμε για 30΄.

Εν τω μεταξύ, δεν αράζουμε, αλλά ξεκινάμε και ετοιμάζουμε τα υλικά για το σιρόπι.
Σε μια μέτρια κατσαρόλα ρίχνουμε τη ζάχαρη το νερό το χυμό λεμονιού και τη φλούδα και το βράζουμε για 5 λεπτά υπολογίζοντας το χρόνο, μετά την έναρξη του βρασμού. 
Μόλις βγει το ρεβανί από το φούρνο το περιχύνουμε με το καυτό σιρόπι χρησιμοποιώντας μια μικρή κουτάλα και αφήνουμε να τραβήξει, να τραβήξει, να τραβήξει....
Μόλις κρίνουμε ότι δεν αντέχουμε άλλο να περιμένουμε, κόβουμε και σερβίρουμε!!!

66 σχόλια : Leave Your Comments

  1. Φίλε Γιώργο με τις υπέροχες φωτογραφίες προκαλείς πρωί πρωί!!!
    Τόσο εύκολο δε που το παρουσιάζεις αυτό το υπέροχο γλυκό με στέλνει στην κουζίνα.
    Καλημέρα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τόσο εύκολο όσο φαίνεται Ξανθή μου!!!!!
      Σ' ευχαριστώ πολύ
      Πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  2. Είναι το ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ γλυκό του άνδρα μου..Όταν ήρθε στη Ελλάδα του το αγόραζα με τα ταψιά!Όποτε τώρα του το φτιάχνω μου λέει οτι δεν το πετυχαίνω οπότε Γιωργάκη μου..κλέβω συνταγή και θα σου πω τα νέα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι σίγουρος για το αποτέλεσμα αχτιδούλα μου!!!
      Περιμένω νέα σας
      Πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  3. Καλημερα Γιωργο!
    Λαχταριστοτατο το ρεβανι σου! Κι εγω ειμαι σε φαση γευστικων πειραματισμων με το ρεβανι, αναμενονται αποτελεσματα!
    Πολλα φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είμαι περίεργος για το πλήθος των πειραματισμών σου Μαρίνα, αλλά σίγουρος για το τελικό αποτέλεσμα!!!!!!!
      Σ' ευχαριστώ πολύ
      Πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  4. Μας ξελίγωσες χριστιανέ μου πρωινιάτικα.... τον θεό σου δεν έχεις!
    Βουτιά στην οθόνη θέλω να κάνω... :)
    Φιλιά συνάδελφε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευτυχώς και σε φρόντισα σε κάποια από τις εκδόσεις ;)
      Σ' ευχαριστώ πολύ Μαράκι
      Πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  5. Το έχω δοκιμάσει και είναι όντως εξαιρετικό!
    Και το δικό σου έγινε υπέροχο, αφράτο κει σιροπιαστό!
    Για στα χέρια σου, Γιώργο!
    Φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Ελένη μου, να είσαι καλά!!!!
      Πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  6. It does look delicious and very moist. It is an awesome recipe to share. Thanks.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Εχει και μαστιχα!τελειο μου κανει,μα θελω να ρωτησω,δε βαζεις καθολου λιπαρή υλη;βουτυρο,λαδι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καθόλου μα καθόλου Αναστασία μου!!!!!
      Μόνο λίγο βουτυράκι για τον πάτο του ταψιού ;)
      Σ' ευχαριστώ πολύ!!
      Φιλιά

      Διαγραφή
  8. Σκέτη πρόκληση το ραβανί σου! Φαίνεται άψογα ψημένο και σιροπιασμένο! θα πρέπει να είναι και πολύ μυρωδάτο! Υπέροχες φωτογραφίες!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ, καλή μου Αναστασία!!!!!!!!!!!!
      Να είσαι καλά
      Φιλιά

      Διαγραφή
  9. Θεϊκό, υπέροχο, καταπληκτικό:)))))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ Μαράκι μου (το πιο όμορφο κόπυ πέιστ)!!
      Πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  10. Εντυπωσιακά όμορφο και σίγουρα νόστιμο!
    Τα φωτογραφικά σου κλικ έδωσαν στο ραβανί άλλη διάσταση.

    Εύγε φίλε!
    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Να είσαι καλά Ζ.!!!
      Σ' ευχαριστώ πολύ για όλα τα όμορφα :)
      Φιλιά!!

      Διαγραφή
  11. Λατρεμένο γλυκό!! και στις φώτος φαίνεται τόσο λαχταριστό!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όντως είναι ξεχωριστό!!!!!
      Σ' ευχαριστώ πολύ Ελενάκι :)
      Πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  12. Υπέροχο έγινε Γιώργο, καταπληκτικό!!! Υπέροχες και οι φωτό!!!
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Κική μου!!!
      Να είσαι καλά
      πολλά φιλιά

      Διαγραφή
  13. Το φτιάχνω τώρα!!! Λατρεύω ραβανί!!! Μια ερώτηση: το σιρόπι το ρίχνουμε καυτό στο καυτό ραβανί; Δεν πρέπει το ένα από τα δύο να είναι κρύο;;
    Τωρα δεν θα προλάβεις να μου απαντήσεις βέβαια, θα κάνω αυτό που λες στη συνταγή αλλά αν θες κάνε μου μια απαντησούλα dimitranik@hotmail.com
    Σ'ευχαριστώ Γιώργο πολύ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έγινε απίστευτο!!!! Έβαλα μαστίχα και έκανε τα μαγικά της. Το σιροπάκι το απογείωσε. Απίστευτη φίνα γεύση!!
      Μου παρήγγειλε ραβανί η πεθερούλα μου για αύριο 25η Μαρτίου και ήξερα αμέσως ποιό θα φτιάξω.

      Διαγραφή
  14. γεια σου Κ.Γιωργο,βρηκα τη συνταγη απο το Pinterest φαινεται υπεροχο το ρεβανι σου ευκολο και νοστιμο κρινοντας απο τα υλικα λογω πειρας,το φτιαχνω τωρα και θα σας πω νεα μου,σας ευχαριστω που το μοιραστηκατε μαζι μας!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. λοιπον το εφτιαξα ξεχασα να βαλω μαστιχα απ,την αγωνια μου να το φτιαξω γρηγορα χαχα,βγηκε Τ Ε Λ Ε Ι Ο delicious ευχαριστω πολυ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Απλα η Κ Α Λ Υ Τ Ε Ρ Η συνταγή ραβανί που έχω βρει. 1000000000000000 ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Aγαπητέ φίλε πού ήσουν κρυμμένος τόσο καιρό?
    Από σύμπτωση σε ανακάλυψα ψάχνοντας μια συνταγή
    Απ΄οτι βλέπω επικοινωνείς με κοινές μας φίλες.
    Αυτό είναι ένα από τα αγαπημένα γλυκά του
    αντρούλη μου και θα το δοκιμάσω λίαν συντόμως.
    Φαίνεται τέλειο!1 Να είσαι καλά φίλε μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. το έφτιαξα και είναι εξαιρετικό. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. un dulce perfecto muy lindo y esponjoso,saludos y abrazos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Να κ ενασ ανθρωποσ που κανει οτι υποσχεται. μπραβο σου σεφ!
    θεικο ραβανι κ τοσο μα τοσο ευκολο που θα το ξαναφτιαξω για να το πιστεψω!
    ελενη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Φαίνεται τέλειο!!! νομίζεις ότι αν απλώσεις το χέρι σου μπορείς να το πάρεις και να το φας!!! Καλησπέρα Γιώργο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. σε τι θερμοκρασία ψήνουμε?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα!! Στους 180ο C.
      Το γράφω και στην αρχή της διαδικασίας :)
      Ευχαριστώ για την επικοινωνία

      Διαγραφή
  23. Πολύ γρήγορο, πολύ εύκολο, πολύ νόστιμο..! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Επαναλαμβάνω κι εγώ όπως οι προλαλήσαντες: θε ϊ κό, υ πέ ρο χο, κα τα πλη κτι κό!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Απαντήσεις
    1. Ούτε σταγόνα Σταυρούλα!!!
      Η συνταγή αυτή είναι τυφλοσούρτης :)
      Ευχαριστώ !!!!!!!!!!!!

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ πολύ για την απάντηση. Η καταγωγή μου είναι από Βέροια κι επειδή το συγκρίνω πάντα με το ρεβανί χουχλιουρου πειραματιζομαι μπας και τα καταφέρω να το φτάσω. Η συνταγή σου πλησιάζει αρκετά αλλά κάτι θέλει ακόμα και δεν ξέρω τι. Έχω κάνει δυο τρεις παραλλαγές άλλα μου βγήκε χειρότερο.

      Διαγραφή
  26. καλησπερα σας!μολις βρηκα την συνταγη σας και θελω να την δοκιμασω!ομως στο ντουλαπι εχω σιμιγδαλι ψιλο!μπορω να την φτιαξω η πρεπει να ειναι οπωσδηποτε χοντρο?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ψιλό το χρησιμοποιώ κυρίως σε κρέμες ή σε μείξη με χοντρό σε γλυκά ταψιου. Πιστεύω όμως ότι κι εδώ θα κάνει τη δουλειά του μια χαρά. Το πολύ πολύ να γίνει πιο συμπαγές :-) Πες μου σε παρακαλώ για το αποτέλεσμα!!!

      Διαγραφή
  27. Αν θέλαμε να προσθέσουμε και ινδοκαρυδο θα μπορούσαμε; Το έχετε δοκιμάσει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Καλησπέρα ,αγόρασα ένα ταψι αλουμινίου 42Χ29Χ4 εκ. παρακαλώ εάν είναι εύκολο να μου πείτε την ανάλογη δοσολογία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δοκιμάστε με ποσότητες x 2!!
      Πιστεύω ότι θα είναι εντάξει :)

      Διαγραφή
  29. Καλημέρα κ χρόνια πολλά!Έχω αυτήν την συνταγή από το ίδιο περιοδικό κ πειραματίζομαι καιρό. Μπορείτε να μου πείτε σε γραμμάρια την αναλογία της κούπας που χρησιμοποιείτε; Θαρρώ πως εκεί κάνω το λάθος σε σχέση με την ποσότητα του γιαουρτιού (συνήθως προτιμώ πρόβειο 300γρ.).
    Πάντως μου αρέσει που γίνεται κάπως σκληρό, διότι τα πιο αφράτα ομοιάζουν με σιροπιαστά κέικ κι όχι με ραβανί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Μαίρη, χρόνια πολλά!!!
      Η κούπα που χρησιμοποιώ είναι δοσομετρική 230ml. Δε μπορώ να σου πω σε γραμμάρια, γιατί κάθε υλικό έχει και διαφορετικό βάρος. Το γιαούρτι είναι το κλασσικό στραγγιστό των 200 gr.
      Ευχαριστώ πολύ!!
      Καλές Γιορτές και καλή χρονιά :)

      Διαγραφή
  30. Το σιρόπι δεν το σιρόπιασε ολοκληρωτικά...μήπως φταίει το ότι χτύπησα μαρέγκα και ίσως φούσκωσε περισσότερο;Επίσης αν αντί για λαδόκολλα,απλά βουτυρώναμε το ταψί;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Βάλια, καλή εβδομάδα :)
      Δεν είμαι σίγουρος, πολύ πιθανόν...
      Όσες φορές το έχω φτιάξει (αμέτρητες), δεν έχω αλλάξει ούτε κόμμα από τη συνταγή και τη διαδικασία και πάντα βγαίνει άψογο!!
      Δοκίμασέ το πάλι και βλέπουμε :)
      Ευχαριστώ για την επικοινωνία!!

      Διαγραφή
  31. Καλημέρα ΓΙΏΡΓΟ με τις πεντανοστιμες συνταγές που μας προτείνεις. Όσες έχω κάνει όπως τώρα το Ρεβανί σου,το οποίο πέτυχε και μας έχει ξετρελάνει όλους μας.
    Σου εύχομαι να κάνεις τα πάντα υπέροχα και νοστιμα.
    Αικατερίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Μόλις το έφτιαξα (για πρώτη φορά έφτιαξα ραβανί) και θα το φτιάχνω για πάντα! Ευχαριστώ πολύ! Σημ:δεν είχα μαστίχα και έβαλα ξύσμα λεμονιού. Την επόμενη φορά θα την έχω προμηθευτεί 😊

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι που έγινα η αφορμή για το "για πάντα"!!!!!!!!!!!!!!
      Να το απολαύσετε :)

      Διαγραφή
  33. Καλημερα,
    Τη λαδοκολλα τι τη θελουμε,αφου το γλυκο σιροπιαζεται;
    Και αν χρησιμοποιω ταψακι στρογγυλο διαμετρου 23 εκ. και υψος 5 εκ. θα ειναι ενταξει οι ποσοτητες η πεφτει πολυ και θα πρεπει να την προσαρμοσω τη συνταγη;Δλδ.το ταψακι ειναι απ αυτα που εχουν τα ζαχαροπλαστεια και πουλανε τα γλυκα τους στον κοσμο!
    Α.Μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Α.Μ. :)
      Τη λαδόκολλα μπορείς να την παραλήψεις, αν βουτυρώσεις "πλούσια" το ταψί σου. Η λαδόκολλα βασικά σου εξασφαλίζει ότι δεν θα σου κολλήσει το γλυκό αν ο φούρνος σου είναι υπερβολικά δυνατός (όπως ο δικός μου).
      Το στρογγυλό ταψάκι θα βόλευε αν είχε λίγο μεγαλύτερη διάμετρο (25 cm). Με ύψος 5 cm πιστεύω οτι ίσως είσαι λίγο οριακά. Φτιάξε τις αναλογίες της συνταγής και δες... Αν σου αφήνει 2 δάχτυλα περιθώριο, πρέπει λογικά να είσαι εντάξει. Το σιρόπι λίγο λίγο για να προλάβει να το απορροφήσει. Καλή επιτυχία !!!!

      Διαγραφή
  34. έχω κάνει την συνταγή άπειρες φορές κι είναι πάντα επιτυχία το γλυκό!
    μάλιστα την κατατάσσω σαν μία από τις καλύτερες συνταγές για γλυκά που δεν θέλουν μίξερ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ Ράνια :)
      Χρόνια πολλά, Χριστός Ανέστη !!!

      Διαγραφή
  35. Συγχαρητήρια για την συνταγή ,όντως γίνεται ένα υπέροχο ρεβανί αλλά επιτρέψετέ μου να εκφράσω κάποια tips προς βελτίωση.
    Επίσης θέλω να επισημάνω ότι η ποσότητα της ζάχαρης στο μείγμα (1 κούπα ) είναι λίγο υπερβολική διότι το γλυκό δέχεται σιρόπι ,προτιμότερο είναι να μειωθεί κατά 1/3 δηλαδή 2/3 της κούπας.
    Αναφορικά αν βάλουμε μαστίχα η ποσότητα πρέπει να είναι πολύ λίγη διότι πικρίζει.

    1) Το ταψάκι εκτός από την επάλειψη με βούτυρο φυτικό χρειάζεται και αλεύρωμα ώστε να δημιουργηθεί μια κρούστα και από κάτω κατά το ψήσιμο.
    2) Στο Γιαούρτι προσθέτουμε 1 κγλ χυμό λεμονιού ώστε όταν αναδευτεί με το υπόλοιπο μείγμα να ενεργοποιηθεί η σόδα.
    3) Στο σιρόπι βάζουμε 1 κσ φυτικό βούτυρο ώστε να δώσει μια γυαλάδα στο γλυκό.
    4) Πριν ρίξουμε το σιρόπι επάνω στο ψημένο ρεβανί τρυπάμε σποραδικά την επιφάνεια του με μια οδοντογλυφίδα για να απορροφήσει το σιμιγδάλι το σιρόπι ομοιόμορφα.

    Και πάλι συγχαρητήρια για την ανάρτηση σας είναι όντως από τις καλύτερες και εύκολες συνταγές με σίγουρη επιτυχία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ ευχαριστώ για τα υπέροχα και κατατοπιστικά σχόλια!!!
      Η αλήθεια είναι ότι από το 2013 που το έφτιαξα για πρώτη φορά, δεν έχω τολμήσει να κάνω κάποια αλλαγή στη συνταγή, γιατί αυτό που απολαμβάνω στο τέλος της ημέρας με καλύπτει απόλυτα και με ευχαριστεί!!!!
      Η επόμενη φορά όμως, θα είναι βασισμένη πάνω στα ιδιαίτερα tips που αναφέρετε!!!
      Είμαι απόλυτα σίγουρος για το αποτέλεσμα!!!!!!!!!!
      Αφήστε κι ένα όνομα για να το αναφέρω όποτε χρειαστεί !!!!
      Να είστε καλά!!
      Όντως η μαστίχα είναι σε μικρή ποσότητα!! Τόσο - όσο, που λένε ;)

      Διαγραφή
  36. αντι για λεμονι μπορω να βαλω πορτοκαλι? επειδη σκεφτομαι να το κανω σημερα !!!! Με επηρεασατε πολυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συγγνώμη Δέσποινα, μόλις τώρα είδα το σχόλιο!!
      Δεν ξέρω, δεν το έχω επιχειρήσει.... Το έβαλες τελικά; Πώς ήταν ;

      Διαγραφή
  37. Και εγώ πρωινή είμαι. Σήμερα ψήνω Ρεβανί 😋

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δοκίμασαν και είπαν